Általános Szerződési Feltételek

SC JAZNEX PROD SRL
Adószám: RO 4080967

Bejegyzett cím: STR. NICOLAE TITULESCU, NO.16, BL.E3, SC.A, AP.5, Ramnicu Valcea, Valcea, 240256

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) meghatározzák és részletezik a szerződő felek jogait és kötelezettségeit, amelyek az eladó és a vevő között létrejött adásvételi szerződésből erednek. Minden szerződéses viszonyra a Cseh Köztársaság jogrendje vonatkozik. Amennyiben a szerződő fél fogyasztó, a jelen ÁSZF által nem szabályozott jogviszonyok esetében a Polgári Törvénykönyv (89/2012 Sb.) és a fogyasztóvédelmi törvény (634/1992 Sb.) az irányadó.

Fogalmak meghatározása

A jelen ÁSZF alkalmazásában az eladó a www.tessile.hu (S.C. JAZNEXPROD S.R.L.) gazdasági társaság. Az eladó a szerződés megkötése és teljesítése során a szokásos üzleti tevékenysége keretében jár el.

A jelen ÁSZF alkalmazásában a vevő az eladó bármely vásárlója, aki az eladónak a www.tessile.hu internetes címen található webáruházán (a továbbiakban: „webáruház”) keresztül rendel árut.

Szerződéskötést megelőző információk

Az eladó a módosított 89/2012 Coll. törvény 1843. §-ának és 1820. §-ának megfelelően ezúton ad tájékoztatást az alábbiakról:

  1. A távközlési eszközök költségei nem térnek el az alapdíjtól (azaz a telefon- vagy internetszolgáltatód feltételei szerint).

  2. Az eladó megköveteli a vételár teljes kifizetését az áru vevő részére történő átadása előtt, illetve az eladó számlájára történő banki átutalással történő fizetés esetén az áru vevőnek történő elküldése előtt. Más letétet az eladó nem kér.

  3. Az eladó nem köt olyan szerződéseket, amelyek tárgya ismételt teljesítéssel jár.

  4. Az eladó nem köt határozatlan idejű szerződést.

  5. Abban az esetben, ha a vevő a módosított 89/2012. sz. törvény 1820. §-a és az azt követő §-ai szerinti távollevők között köt szerződést, és egyidejűleg a módosított 89/2012. sz. törvény 419. §-a szerinti fogyasztóként, a vevőnek joga van elállni a szerződéstől (hacsak az alábbiakban másként nem rendelkezik) tizennégy napon belül, amely a következő naptól kezdődik:

    a) Adásvételi szerződés, az áru átvételének napjától,

    b) Többféle árutípusra vagy több rész szállítására vonatkozó szerződés, az utolsó áruszállítás átvételének napjától, vagy

    c) Rendszeres ismételt áruszállításra vonatkozó szerződés, az első áruszállítás kézhezvételének napjától. Az eladó nem köt ilyen szerződéseket.

Ezt az elállást a fogyasztónak el kell küldenie az eladó bejelentett címére. A jelen Általános Szerződési Feltételek szerves részét képezi az elállási nyilatkozat mintája.

 

Panasztételi eljárás 

I. Bevezető rendelkezések

A jelen panasztételi eljárás által nem szabályozott kérdésekre a Cseh Köztársaság jogrendje az irányadó. A jelen panasztételi eljárás a módosított 89/2012. sz. törvény, a Polgári Törvénykönyv és a 634/1992. sz. törvény a fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján került kiadásra. Ezt a panasztételi eljárást 2017. március 1-jén fogadták el.

II. Az eladó felelőssége a hibákért

  1. A hibákért az eladó a hatályos jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyv és a Fogyasztóvédelmi törvény által meghatározott mértékben felel.

  2. Az eladó nem vállal felelősséget a hibákért az alábbi esetekben:

    • A hibát a vevő okozta,
    • A hiba nem rendeltetésszerű használat, tárolás, szakszerűtlen karbantartás, vevő beavatkozása vagy mechanikai sérülés miatt keletkezett,
    • A hiba a szokásos használatból eredő normál kopás miatt keletkezett, vagy a cikk természetéből fakad (pl. a cikk élettartamának lejárta),
    • A hiba az átvétel időpontjában fennállt, és ilyen hiba esetén a vételárból engedményben állapodtak meg,
    • Az áru használt volt, és a hiba megfelel annak a használati vagy kopási foknak, amellyel az áru a vevő általi átvételkor rendelkezett,
    • A hiba az eladótól független külső esemény miatt keletkezett.

 

III. Panasz benyújtása

  1. A vevőnek jogában áll panaszt benyújtani az eladónál bármely olyan telephelyén, ahol az értékesített választékra tekintettel van lehetőség panasz fogadására, illetve az eladó székhelyén. Az eladó a létesítmény teljes üzemideje alatt biztosítja a panasz fogadására jogosult munkatárs jelenlétét. A panaszt az eladó által a vevőnek kiállított visszaigazoláson, a vásárlási bizonylaton (számlán), vagy a jótállási jegyen megjelölt személyhez is be lehet nyújtani, ha a megjelölt személy az eladó telephelyén vagy a vevőhöz közelebb tartózkodik. A vevő köteles a panasz tárgyát képező árut saját költségén átadni az eladónak a panasz megalapozottságának elbírálása és megoldása céljából.

  2. A vevő köteles igazolni, hogy jogosult a panasztételre, különösen az áru vásárlásának és időpontjának igazolásával, akár adásvételi elismervény, jótállási jegy bemutatásával, vagy más hitelt érdemlő módon.

  3. Panasz benyújtásakor a vevő köteles tájékoztatni az eladót a következőkről:

    a. a vevő kereszt- és vezetékneve, valamint címe,

    b. a rendelési szám (nyugtaszám) és a vásárlás dátuma,

    c. a kifogásolt hiba leírása, hogy az ne legyen összetéveszthető mással,

    d. a panasz időszerűségének megítélése szempontjából lényeges tények,

    e. a vevő e hibára vonatkozó igénye.

  4. A vevő nem jogosult panaszt benyújtani olyan hiba miatt, amely miatt a vételárból ésszerű kedvezményt biztosítottak számára.

 

IV. A panasz benyújtásának határideje

  1. A vevő az áru átvételétől számított 1 hónapon belül jogosult a hibás teljesítésből eredő jogait érvényesíteni. A határidő letelte után a hibás teljesítésből eredő jogok nem érvényesíthetők az eladóval, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg, vagy az eladó vagy a gyártó a törvényi kötelezettségeken túlmenően különleges minőségi garanciát vállal.

  2. A vevő köteles a hibás teljesítésből eredő jogait indokolatlan késedelem nélkül érvényesíteni, miután az áru hibáját észleli. Az eladó nem vállal felelősséget a kár mértékének növekedéséért, ha a vevő a hiba ismeretében tovább használja az árut. Ha a vevő jogosan hivatkozik a hibára, a hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítésének határideje nem telik el, amíg az árut javítják, és azt a vevő nem tudja használni.

  3. A vevő tudomásul veszi, hogy panasz keretében történő árucsere esetén nem kezdődik új határidő a hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítésére.

  4. A hibákból eredő jogok érvényesítésének határideje nem tekinthető a termék élettartamának, mivel ez függ a termék tulajdonságaitól, karbantartásától, használatának helyességétől és intenzitásától, illetve a vevő és az eladó megállapodásától. 

 

V. A panasz kezelése

  1. Az eladó köteles a vevőnek írásbeli visszaigazolást adni, amely tartalmazza a reklamáció időpontját és helyét, az állítólagos hiba leírását, a vevő által kért panaszkezelés módját, valamint a vevő tájékoztatásának módját a panasz megoldásáról.

  2. A reklamációt, ideértve a hiba elhárítását is, indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül kell kezelni, kivéve, ha az eladó és a vevő ennél hosszabb határidőben állapodnak meg. Ennek az időszaknak a lejárta jelentős szerződésszegésnek minősül. Az eladó köteles a vevőnek írásbeli visszaigazolást adni a reklamáció kezelésének módjáról és időtartamáról.

  3. A vevő nem jogosult az eladó beleegyezése nélkül megváltoztatni a panaszkezelés egyszer már kiválasztott módját, kivéve, ha a választott megoldási mód egyáltalán nem vagy nem az előírt határidőn belül hajtható végre.

 

VI. A panasz és a vitarendezés költségei

  1. Ha a panasz megalapozottnak minősül, a vevő jogosult a joga gyakorlása során ésszerűen felmerült költségek megtérítésére.

  2. Ha az eladó a panaszt megalapozatlannak minősítve elutasítja azt, a vevő, vagy megegyezés alapján mindkét fél bírósági szakértőhöz fordulhat, és kérheti a hiba független szakértői vizsgálatát.

Ha nem jön létre megállapodás a vevő és az eladó között, a vevő hivatkozhat a meglévő alternatív vitarendezési rendszerekre, különösen: Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság, Központi Felügyelőség – ADR Osztály, Štěpánská 15, 120 00 Prága 2, weboldal: http://adr.coi.cz , email: adr@coi.cz. A fogyasztó igénybe veheti az Európai Bizottság által létrehozott fogyasztói jogviták rendezésére szolgáló online platformot is, amely a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ címen érhető el.

 

Személyes adatok feldolgozása

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a vevő tudomásul veszi, hogy az eladó, mint a GDPR rendelet 4. cikke szerinti adatkezelő, a személyes adatait a vevő és az eladó között létrejött szerződésből eredő szerződéses kötelezettségek teljesítése céljából, valamint az eladó jogi kötelezettségeinek teljesítése céljából kezeli. A vevő személyes adatai kizárólag a vevő által a megrendelőlapon megadott mértékben kerülnek feldolgozásra.

  2. A személyes adatok kezelése a leszállított árukra vagy szolgáltatásokra vonatkozó jótállási időszak időtartama alatt történik, de legfeljebb a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásától számított 30 hónapig, kivéve, ha külön jogszabály ennél hosszabb időtartamot ír elő.

  3. Az eladó teljes mértékben védi a vásárló személyes adatait a visszaélés ellen, mind technikailag, mind szervezetileg. Az eladó a vevő további világos és egyértelmű hozzájárulása nélkül a vevő személyes adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve külső fuvarozóknak a szerződéses kötelezettségek teljesítése céljából, vagy olyan személyeknek, akiknek az eladó a jogi kötelezettségeknek megfelelően köteles az adatokat átadni.

  4. Az Eladó ezúton tájékoztatja a vásárlót, hogy érintettként jogosult kérni az adatkezelő által kezelt személyes adataihoz való hozzáférést, azok helyesbítését vagy törlését, illetve kezelésük korlátozását, valamint tiltakozhat az adatkezelés ellen, mint az adathordozhatósághoz való jog, mindezt a GDPR rendelet által meghatározott korlátok között. Ugyanezen feltételek mellett a vevő jogosult arra, hogy a személyes adatainak kezelésével kapcsolatban panaszt tegyen a Személyes Adatok Védelméért Felelős Hivatalnál: Pplk. Sochora 27, 170 00 Prague 7, www.uoou.cz.

  5. A vevő jogosult felvenni a kapcsolatot az eladóval írásban az eladó székhelyén vagy e-mailben a contact@tessile.hu címen személyes adatai kezelésével kapcsolatos bármely ügyben.

 

Záró rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek az adásvételi szerződés megkötésének napján a www.tessile.hu webáruház honlapján a „Általános Szerződési Feltételek” részben közzétett formában érvényesek, és a vevő és az eladó közötti adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az adásvételi szerződés és a jelen Általános Szerződési Feltételek közötti ellentmondás esetén az adásvételi szerződés az irányadó. Az adásvételi szerződés, beleértve a jelen Általános Szerződési Feltételeket is, és a Cseh Köztársaság jogrendje közötti ellentmondás esetén, amelyet különösen a Cseh Köztársaság jogrendjének az adásvételi szerződés és az Általános Szerződési Feltételek hatálybalépését követően bekövetkezett változása okoz, az adásvételi szerződés módosul, és a vevő és az eladó közötti jogviszonyokra közvetlenül a Cseh Köztársaság alkalmazandó jogi szabályozása lesz alkalmazandó.
 

Melléklet: Elállási nyomtatvány minta

TESSILE (S.C. JAZNEX PROD S.R.L.)

Székhely: STR. NICOLAE TITULESCU, NO.16, BL.E3, SC.A, AP.5, Ramnicu Valcea, Valcea, 240256

Tárgy: Értesítés a szerződéstől való elállásról

Alulírott (vezetéknév és vezetéknév), lakóhelyem (vevő címe) ezúton értesítem, hogy elállok a (megrendelés leadásának dátumának hozzáadása) keltezésű (rendelési szám hozzáadása) alapján megkötött adásvételi szerződéstől, a következő áru szállítására vonatkozóan: (tétel hozzáadása), amelyeket (szállítási dátum hozzáadása) napon kézbesítettek nekem.

(beküldés helyének hozzáadása), (beküldési dátum hozzáadása).

 

Szállítási feltételek

A megrendelések feldolgozása az áru megrendelését követő munkanapon történik.

A szokásos szállítási idő a megrendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 5 munkanap.

 

Elektronikus értékesítési regisztráció

Az adásvételi nyilvántartási törvény szerint az eladó köteles nyugtát kiállítani a vevőnek. Ezenkívül az eladónak online regisztrálnia kell a fogadott tranzakciót az adóhatóságnál; műszaki hiba esetén ezt 48 órán belül meg kell tenni.

A szokásos szállítási idő a megrendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 5 munkanap.